Berlingske Business
For abonnenter

Finnere vil erobre Danmark med rensdyrpizzaer og champagne

1
Classic Pizza Restaurant har netop åbnet sin anden danske restaurant Frederiksberg Centret og dermed den anden restaurant udenfor Finland. Tredje restaurant følger i Magasin du Nord i juni, og ambitionerne er store på det danske marked. De forventer syv til otte nye danske restauranter inden for de kommende år, og målet er 50 restauranter i hele Norden inden 2021. Og det danske marked er springbrættet, der skal få det til at lykkes. Her ses chef for det danske marked, Tommi Aaltonen, og den ene af kædens medstiftere, Merja Rahkola-Toirvanen, som åbnede den første restaurant i 1996 med sin mand. Foto:

Først erklærede finske Wolt kamp mod JustEat, så opslugte finnerne burgerkæden Cocks and Cows og ginbarerne The Bird, og nu har pizzascenen i København fået en finsk udfordrer, Classic Pizza Restaurant, som med Michelin-pizzaer og champagne vil udkonkurrere de københavnske pizzarestauranter.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen