Berlingske Business

Finansmand køber kendt arbejdstøj tilbage på danske hænder

Dyvig
Overskrift
Finansmanden Christian Dyvig, som har fortid i Nordic Capital og Lundbeck, stod blandt andet af købet af Falck til Lundbeck Fondeni i 2011. Foto:

Finansmanden Christian Dyvig trækker i Kansas-arbejdstøjet og køber kriseramte Kwintet, som står bag det velkendte tøjmærke.

Finansmand og diplomatsøn Christian Dyvig overtager sammen med Michael Hauge Sørensen firmaet Kwintet fra den svenske kapitalfond IK Investment Partners, der har siddet som ejer af arbejdstøjsproducenten siden 2005. Det skriver Børsen tirsdag.

De to erhvervsfolk har siden sidste år siddet som henholdsvis formand og næstformand i selskabet bag det karakteristiske arbejdstøj Kansas, og nu overtager de hele forretningen fra den svenske kapitalfond IK. Kapitalfonden har ejet selskabet siden 2005, hvor de overtog virksomheden fra en anden kapitalfond - nemlig Axcel. De to vil ikke oplyse, hvor mange millioner de har betalt for at overtage aktiemajoriteten i virksomheden.

07BUSChristian-Dyvig.jpg

Kwintet har de seneste seks år vist blodrøde tal i regnskabet, og det er et kæmpe turnaround, der skal iværksættes fra de nye ejeres side, hvis Kwintet skal blive en god forretning. Kansas-brandet er en af virksomhedens aktiviteter, der tjener penge.

»Der ligger en meget stor opgave og arbejdsbyrde i at få selskabet tilbage på sporet. Hvis du løbende har så store underskud, som Kwintet har haft i en årrække, kan du ikke overleve,« siger den nye medejer Michael Hauge Sørensen, som har en fortid i blandt andet Ecco.

Sidste år havde Kwintet, der er Europas største producent af arbejdstøj, en omsætning på godt fire milliarder kroner. Regnskabet for 2013 viste et rekordstort underskud på en halv milliard kroner, men Michael Hauge siger, at det ikke endnu udsendte regnskab for 2014 bliver marginalt bedre end 2013 men stadig med røde tal.

kansas

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen