Berlingske Business

Finansdirektør forlader Lego

Lego
Overskrift
John Goodwin Foto:
 

Legos finansdirektør gennem mere end fire år forlader koncernen næste sommer.

Lego skal på jagt efter en ny finansdirektør næste sommer, når John Goodwin stopper i stillingen som legetøjsgigantens regnedreng.

Tirsdag formiddag meddelte koncernen i en meddelelse, at John Goodwin, som har været en del af Legos direktion i mere end fire år, forlader Billund og Lego ved udgangen af juni næste år.

 

John Goodwin kom til Lego i september 2012 som finansdirektør og fik samtidig ansvaret for Business Enabling-området, som omfatter IT, jura, indkøb, business services og corporate affairs. Han har dermed spillet en central rolle i Legos voldsomme vækst over de seneste år, og i meddelelsen fra Lego udtaler administrerende direktør Jørgen Vig Knudstorp, at John Goodwin har været en »afgørende katalysator« for håndteringen af den vækst.

»Der er ingen tvivl om, at John har ændret LEGO Koncernen, og LEGO Koncernen har ændret ham,« udtaler Jørgen Vig Knudstorp.

52-årige John Goodwin kom til Lego med erfaring fra den internationale detailhandelsvirksomhed Procter & Gamble og var med sit globale fokus med til at udvikle Legos position i både USA og Asien.

15BUSHanne-Rasmussen-133042.jpg

»Men jeg finder, at nu er det rigtige tidspunkt at meddele min beslutning om at fratræde næste år for at tage fat på de næste skridt i min karriere, især mit fokus på velgørende formål,« udtaler John Goodwin i meddelelsen fra Lego.

De seneste ti år er Lego vokset med tocifrede vækstrater, og i det seneste regnskabsår overgik koncernen endnu engang sig selv med et overskud på over 9 milliarder kroner ud af en omsætning på 35 milliarder kroner.

I spidsen for familieforretningen står Jørgen Vig Knudstorp, som har været administrerende direktør for Lego siden 2004. Nu får han en ny makker, som skal hjælpe med at føre Lego frem mod 100-årsjubilæet i 2032.

Billede

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen