Berlingske Business

Finans Danmark: Den digitale forbruger skal styrkes

289585190.jpg
Den digitale forbruger skal styrkes, og derfor har Finans Danmark, som repræsenterer penge- og realkreditinstitutioner i Danmark, mandag præsenteret et udspil, der skal sikre, at Danmark også i fremtiden er i front, når det gælder digitale muligheder. Foto:

Den digitale forbruger skal styrkes, og derfor har Finans Danmark, som repræsenterer penge- og realkreditinstitutioner i Danmark, mandag præsenteret et udspil, der skal sikre, at Danmark også i fremtiden er i front, når det gælder digitale muligheder.

»Vi skal formå at drive udviklingen og styre det enorme potentiale til vores fælles bedste.«

»Vi skal udnytte den stærke position, som vi som sektor har været med til at opbygge gennem årtier til at gøre det endnu bedre,« siger Michael Rasmussen, formand for Finans Danmark, i en tale ved interesseorganisationens årsmøde mandag.

Onsdag - Strøget

Udspillet indeholder syv råd til, hvordan Danmark også i fremtiden er i front, når det gælder digitale muligheder.

Det drejer sig blandt andet om, at markedsføringsloven skal tilpasses til den digitale tidsalder, at digitale værktøjer skal bruges til forebyggelse af hvidvask og til boligfinansiering, samt flere rugekasser til digitale start-ups.

De andre råd tæller bedre muligheder for cloud, for at digitale start-ups kan tiltrække udenlandsk arbejdskraft, lige mulighed for at drive virksomhed, samt at der skal indføres tre principper for fremtidig regulering.

/ritzau/FINANS

Juleindkøb

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen