Berlingske Business

Festival-butik skal brande Kvickly

Festival-butik skal brande Kvickly - 1
Foto:

Coop kan fortsat bryste sig af at have Roskilde Festivalens eneste supermarked, og allerede nu ser den midlertidige Kvickly-butik ud til at slå sidste års omsætningstal. For Kvickly er brandingen dog vigtigere end bundlinjen.

Sidste år kunne festivalgængere for første gang købe dagligvarer i et supermarked på festivalområdet ved Roskilde Festivalen.

Den Coop-ejede kæde Kvickly slog dørene op for en festivalbutik, der blev en bragende succes, og derfor var der da heller ikke meget tvivl hos kædedirektør Per Thau om at fortsætte konceptet.

”Vi har faktisk udvidet butikken væsentligt i år, for der var konstant travlt sidste år,” siger han og fortæller at Kvickly foruden butikken, der fylder to containere og har ti kasser (hvor man kan betale, red.), har åbnet et par små ”sattelitforretninger.”

Butikken åbnede søndag og allerede nu har omsætningen sat ny rekord. Sidste år omsatte festival-Kvickyen for hvad der svarer til en ”normal” Kvickly-butik, men det er ifølge Per Thau ikke kronerne på kistebunden, der er vigtige for dagligvarekæden.

Unge kunder = potentielle medarbejdere
”Det er jo et lidt sjovt projekt for det er ikke noget vi tjener penge på. Vi giver en stor del af overskuddet til Roskilde Festival og en del af dem går også til velgørende organisationer, men det støver os af, og viser at vi er en moderne forretning,” siger han.

Festivalbutikken skal med andre ord gerne fungere som en stor rekrutteringsreklame for Kvickly.

”De kunder der kommer i butikken er jo gerne unge mennesker, og det er den målgruppe vi gerne vil have til at arbejde for os,” forklarer Per Thau.

Butikkens personale består da også af 125 unge kvickly-medarbejdere der arbejder gratis mod at få en billet til festivalen og mulighed for at bo sammen med kollegerne i en særlig Kvickly-lejr.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen