Berlingske Business

FDB og Coop smelter sammen

pix-coop
Foto:

I årevis har FDB og Coop været adskilt. Nu samles aktiviteterne under navnet Coop, og i den forbindelse fratræder FDBs direktør.

I 10 år har moderselskabet FDB og forretningen Coop været adskilt. Nu samles aktiviteterne under Coop-navnet.

- Med den nye organisation tydeliggør vi, at vi er en virksomhed, der er ejet af vores medlemmer, forstærker vores ansvarlighedsarbejde samtidig med, at vi selvfølgelig fastholder vores kommercielle fokus. Fremtidens Coop er én sammenhængende organisation med medlemmerne som medejer i centrum, siger Coops administrerende direktør, Jesper Lien, i en pressemeddelelse.

I forbindelse med den nye organisation fratræder FDBs administrerende direktør, Thomas Bagge Olesen.

- Efter seks år i spidsen for FDB er min opgave afsluttet. Da jeg overtog jobbet i FDB i 2007 var opgaven at tage dagligvareforretningen Coop tilbage fra Coop Norden og få genetableret et tæt samspil mellem FDB og Coop. Det er blandt andet sket ved styrket indsats på ansvarlighed, lanceringen af medlemsfordelsprogrammet, CoopPlus, etablering af effektiv koncernstruktur, og det har i alt medvirket til, at Coop i dag står stærkt i det danske detailmarked, siger Thomas Bagge Olesen i pressemeddelelsen.

I Coops medlemskartotek optræder flere end 1,2 mio. danskere.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen