Berlingske Business

Farvel til en dansk designsucces

Farvel til en dansk designsucces - 1
Karen Simonsen (tv) og Naja Munthe har valgt at gå hver sin vej. Foto:

De to designere Naja Munthe og Karen Simonsen, der sammen skabte designsuccesen Munthe plus Simonsen har valgt at gå hver sin vej. Munthe køber Simonsen ud af selskabet.

Naja Munthe og Karen Simonsen ophører deres samarbejde. Det meddeler de to designere i en kortfattet meddelelse, og dermed er der pludseligt sat punktum for et ellers langvarigt samarbejde.

Det er dog et ganske fredeligt split, foranlediget af forskellige fremtidsmål, der får de to designere til at søge hver sit.

"Mit liv i Munthe plus Simonsen har været fantastisk, og mit samarbejde med Naja Munthe har været unikt og enestående. Tiden er kommet til at jeg har lyst til nye udfordringer, og jeg har derfor valgt at sælge min aktiepost til Naja," siger Karen Simonsen til Ritzau.

Designduoen Munthe plus Simonsen blev etableret i 1994 af de to designere, der i 1995 lancerede den første kollektion. Tøjet og brandet Munthe plus Simonsen blev hurtigt et hit, og i gennem årene har de to høstet mange priser for deres design.

På forretningssiden var himlen dog knapt så rosenrød. Munthe plus Simonsen gik således i betalingsstandsning i starten af 2006, på et tidspunkt hvor forbruget ellers bare voksede og voksede.

Knapt et år efter var Karen Simonsen og Naja Munthe dog tilbage på benene igen med et regnskab, der viste sorte tal. I årsregnskabet for 2007 lød resultatet på 1,3 millioner kroner efter en bruttofortjeneste på 673.000 kroner.

Og Naja Munthe, der har købt Karen Simonsen ud, regner da også med at køre forretningen videre sammen med den øvrige ledelse.

Munthe plus Simonsen forventer et positivt resultat i 2009.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Truslerne om handelskrig kan ikke bare absorberes af aktiemarkederne, konstaterer Sampensions investeringsdirektør”Markederne er mere nervøse end sidste år og der har været større daglige udsving side...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen