Berlingske Business

Fætter BRs familie tager på plejehjem

Peter Gjørup. Arkivfoto
Peter Gjørup. Arkivfoto Foto:

Fætter BR-familien, Peter og Susanne Gjørup, har investeret et tocifret millionbeløb i det aarhusianske firma, Sekoia, der har udviklet en IT-platform til plejehjem.

Ved du, hvad det bedste er?

- en tocifret million-investering fra familien BR.

fornaio

Fætter BR familien er en af Danmarks rigeste familier. For et år siden solgte ægteparret størstedelen af selskabet Top-Toy, som står bag Fætter BR og Toys’r’us for 1,7 milliarder kroner til kapitalfonden EQT.

Og det er altså 21 millioner kroner af de sparepenge, som ægteparret Peter og Susanne Gjørup nu hiver op ad lommen og investerer i firmaet Sekoia, der er en IT-platform til plejehjem. Det skriver erhvervsavisen Børsen.

sitecore

»Vi synes, at Sekoia har nogle funktioner, som ikke rigtig findes på markedet i dag,« siger Susanne Gjørup til Børsen.

»Systemet gør en forskel både for medarbejderne og de ældre, men også i kommunikationen med de pårørende. I den her digitale tidsalder synes vi, det er vigtigt, at plejehjem og andre institutioner drager fordel af de muligheder, det giver,« uddyber Peter Gjørup over for Børsen.

BR-familien i milliardsalg til kapitalfond

For de 21 millioner, de har investeret, opnår de en ejerandel på 11 pct. Venturefonden Northcap har allerede sidste år investeret 20 millioner kroner i Sekoia.

Hos Sekoia er de glade for den nye investering, der skal hjælpe virksomheden med en internationalisering, fortæller administrerende direktør i Sekoia Mads Fischer Rasmussen til Børsen.

03BUSPeter-Gjoerup.jpg

I forbindelse med Fætter BRs 50 års jubilæum i 2013 tog familien Gjørup på et familieråd hul på snakken om at sælge noget af legetøjsvirksomheden. Det skete i erkendelsen af, at familien ikke længere var den rette til alene at drive milliardvirksomheden frem, har Peter Gjørup tidligere fortalt.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen