Berlingske Business

Europæisk deltagelse udløste stort overskud hos AaB

Aalborg
Foto:

AaB kom ud af 2014 med et overskud efter skat på 41,1 mio. kr., efter en markant stigning i indtægterne primært som følge af deltagelse i UEFA Champions League Play-off samt UEFA Europa League gruppespillet.

Det fremgår af årsregnskabet.

I forhold til 2013 var der tale om en forbedring af bundlinjen med 68,2 mio. kr.


Indtægterne steg til 127,5 mio. kr. fra 72,8 mio. kr. Samtidig er egenkapitalen vokset til 92,6 mio. kr., ligeledes understøttet af en kapitaludvidelse i løbet af 2014 med et samlet provenu på 74 mio. kr.


2014 blev en stor sportslig succes for AaB, der blev såvel danske mestre som pokalvindere.

Selv fraregnet effekterne fra det danske mesterskab, DB-pokalen samt europæisk deltagelse bød sidste år dog på et positivt resultat, fremhæver fodboldklubben.

For 2015 ventes et resultat før skat på mellem 0 og minus 5 mio. kr.

I forventningerne er der hverken indregnet indtægter fra spillersalg eller yderligere europæisk deltagelse.


- Den anførte resultatforventning bygger på en placering midt i rækken. Resultatet vil i væsentligt omfang være afhængig af AaB's sportslige resultater, oplyser selskabet endvidere.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen