Berlingske Business

Er du til døgnåbent?

bilka
Bilka i Fields København og varehuschef Esben Gjessing fotograferet torsdag den 10. december 2015, fordi den fra i morgen fredag holder åbent 24 timer i døgnet. Foto:

Marianne Kreutzfeldt: 51 år, sygemeldt

Artiklen fortsætter under billedet
11BUSKreutzfeld-163622.jpg
Marianne Kreutzfeldt på 51 år. Foto : Mathias Løvgreen Bojesen

Hvornår handler du dine dagligvarer?

Jeg handler for det meste om eftermiddagen. Det sker en enkelt gang om året eller noget i den stil, at jeg kunne have brug for at handle på tidspunkter, hvor supermarkederne ikke allerede er åbne.

Ville du benytte muligheden for at kunne handle, når det passede dig døgnet rundt?

Jeg synes som udgangspunkt, at supermarkederne har rigeligt åbent – det er jo helt til klokken 22. Hvem går ud og handler efter det tidspunkt? Men når nu muligheden er der, ville jeg måske i helt særlige anledninger en sjælden gang benytte mig af at kunne handle senere på dagen eller tidligt om morgenen.

Hamid Bashir: 30 år, læge

Artiklen fortsætter under billedet
11BUSBashir-163735.jpg
Hamid Bashir på 30 år. Foto : Mathias Løvgreen Bojesen

Hvornår handler du dine dagligvarer?

Det varierer meget, hvornår jeg handler ind. Det afhænger af, hvornår jeg har tid, hvornår jeg har fri, og hvornår jeg er færdig med at studere. Jeg kunne indimellem ønske, at jeg kunne handle tidligere om morgenen, så jeg kunne klare det, inden jeg går i gang med dagens andre gøremål.

Ville du benytte muligheden for at kunne handle, når det passede dig døgnet rundt?

Jeg tror, at jeg kun ville handle senere end klokken 22, hvis jeg akut stod og manglede et eller andet, men jeg kunne godt forestille mig at handle ind eksempelvis klokken seks om morgenen. Det ville være dejligt, så kunne man bruge resten af dagen på andre ting.

Bo Lindquist: 21 år, salgs- og marketingsrepræsentant

Artiklen fortsætter under billedet
Bo Lindquist
Bo Lindquist 21 år.

Hvornår handler du dine dagligvarer?

Jeg plejer at handle, umiddelbart efter jeg kommer hjem fra arbejde. Indimellem gør jeg det først, når jeg har været nede at træne, men det er altid før klokken 22, så de fleste steder har alligevel stadig åbent.

Ville du benytte muligheden for at kunne handle, når det passede dig døgnet rundt?

Jeg tror ikke umiddelbart, jeg ville benytte mig af forlængede åbningstider. Det er fint, hvis supermarkederne begynder at have døgnåbent, men jeg tror ikke, jeg ville benytte mig af det – jeg bor i hvert fald for langt væk herfra til at benytte det her.

Erik Kasseberg: 71 år, pensionist

Artiklen fortsætter under billedet
11BUSKasseberg-163713.jpg
Erik Kasseberg på 71 år. Foto : Mathias Løvgreen Bojesen

Hvornår handler du dine dagligvarer?

Jeg handler altid ind om formiddagen. Jeg kommer i Bilka cirka hver anden uge.

Ville du benytte muligheden for at kunne handle, når det passede dig døgnet rundt?

Næ, det ville jeg sikkert knap nok bemærke. Det passer mig meget fint om morgenen, så jeg tror ikke, jeg ville benytte mig af, at butikken havde åbent i længere tid. Jeg står alligevel slet ikke op, før de har åbent.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen