Berlingske Business

Endnu et rejseselskab bukker under

pix-ving
Der gik ikke lang tid, før rejsebureauet Ving Tours gik konkurs. Siden selskabet dukkede op på markedet i begyndelsen af året har der været modvind.  Foto:

Selskabet bag Ving Tours, der blev kritiseret for at efterligne Spies, er gået konkurs.

Under et år nåede selskabet at eksistere. Det var skuespilleren Robert Hansen, der skulle sælge rejserne. Han dukkede flittigt op på TV, i reklamer, aviser og på nettet. Men nu er rejseselskabet Ving Tours gået konkurs.

Det skriver branchesitet Check-in.dk.

Ving Tours havde problemer fra begyndelsen af. Spies anklagede den nyetablerede rejsearrangør for at låne lidt for meget fra den gamle spiller i branchen.

Ving Tours slogan var der for eksempel hård kritik af. »Smil, rejs og vær glad« lå lidt for tæt op af »Spies, rejs og vær glad«. Og også navnet hævdede Spies var lidt for kreativt. »Ving« var nemlig en del af Spies' navneportefølje, dengang Ving Rejser eksisterede som et separat brand hos Spies.

Plagiatet fik Spies til at anlægge en sag mod selskabet for at bruge navn og slogan.

Ving Tours valgte dagen før afgørelsen i begyndelsen af marts at trække navnet tilbage og i stedet kalde sig V. T. Holding Aps. En anden navneløsning blev aldrig fundet. Selskabet kom aldrig rigtig i gang, før konkursen kom snigende.

Navnet var ikke det eneste, der blev skiftet ud. Ledelsen fik også en tur hen over sommeren, hvor direktør Tom Hansen forlod posten. BT har tidligere på året beskrevet, at Tom Hansen og hans to brødre har tætte relationer til rockergruppen Bandidos, og familien har været mistænkt for bedrageri og været i politiets søgelys. 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen