Berlingske Business

Endless må korrigere regnskaber efter salgsfidus

BM
Jesper "Kasi" Nielsen har benyttet sig af en lidt for smart salgsfidus, der nu tvinger smykkevirksomheden Endless Jewelry til at korrigere regnskabet. Foto:

Endless Jewelry, der tidligere har haft Jesper "Kasi" Nielsen som administrerende direktør, må nu korrigere flere års regnskabsresultater, efter at den nuværende topchef, Paul Moonga, har opdaget, at Jesper Nielsen har givet forhandlere over hele verden mulighed for at levere smykker tilbage.

- Det betyder, at vi må korrigere tidligere års resultater. Det arbejder vi med, siger Paul Moonga til Børsen og understreger, at der ikke er tegn på ulovligheder.

Det skriver Børsen.

Det handler om smykker, der blev sendt retur i 2015, men hvor salget dateres endnu længere tilbage.

BM

Moonga kalder omfanget "betydeligt", men ønsker ikke at fremlægge de nøjagtige tal.

- Vi har jo investorer og finansielle partnere, som gerne vil følge med i, hvordan det går med virksomheden, og det er vigtigt at give et normaliseret billede af forretningen, siger den nuværende topchef til Børsen.

kasi

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen