Berlingske Business

Ejendomsmægleren

28BUSPix-Peter-Norvig.jpg
Peter Norvig, ejendomsmægler.

Peter Norvig

Manden, der officielt bragte Parken på Børsen, var den dengang blot 36-årige Peter Norvig. Den relativt unge københavner havde allerede sin andel af succeser i bæltet, og på ganske kort tid havde han vendt et skrantende ejendomsmæglerkontor til en gylden forretning – med alt hvad der dertil hørte af personlig velstand.

oioo
LÆS MERE : De eksterne

Peter Norvig er opvokset på Gråbrødre Torv, hvor han begyndte med at samle flasker. Senere fik han job i den butik, hvor han afleverede flaskerne og endte som nævnt med at blive en succesrig ejendomsmægler. Succes eller ej, så var det stadig en stor overraskelse, da Peter Norvig blev præsenteret som bestyrelsesformand i Parken efter fodboldlegenden »Guld«-Harald Nielsen. Norvig kom ind i FCK, efter at Aldo Pedersen, Michael Kjær og Flemming Østergaard havde overtaget kontrollen med fodboldklubben. Norvig fortsatte som formand for bestyrelsen, indtil Flemming Østergaard tog over i 2002, men Norvig blev omkring bordet indtil 2009. Da sagen om kursmanipulation i Parken overordnet tager sit udgangspunkt i perioden fra november 2007 til oktober 2008, har Peter Norvigs underskrift figureret på flere af de dokumenter, der er blevet præsenteret i retten. Særligt kan man forestille sig, at Norvig vil blive spurgt ind til Montepaone-projektet i Italien, Flemming Østergaards handel med Clipper Group, og hvorvidt Jørgen Glistrup bad ham om at sælge aktier til Parken.

28BUSPix-Steen-Larsen.jpg
LÆS MERE : Boligmatadoren

28BUSPix-Aldo-Petersen.jpg
LÆS MERE : Pengemanden

28BUSPix-Tommy-Thomsen.jpg
LÆS MERE : Rederen

28BUSPix-Hans-Henrik-Palm.jpg
LÆS MERE : Mesterbokseren

28BUSPix-Flemming-Lindeloev.jpg
LÆS MERE : Direktøren

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen