Berlingske Business
18:13Amsterdam vinder lodtrækning om EUs lægemiddelagentur

Egetæppers opkøbsudgifter udsletter resultatvæksten

Egetæpper
Egetæpper, Herning Foto:

Egetæpper har pænt gang i salget efter købet af Carpet Concept fra efteråret 2016, men driften viser ikke samme fremgang på grund af opkøbsomkostninger.

Det fortæller tæppeproducenten fra Herning i sit regnskab for tredje kvartal af det forskudte regnskabsår 2016/17.

Omsætningen steg i tredje kvartal 17 pct. til 268,7 mio. kr., og selv uden bidraget fra Carpet Concept var der en fremgang på 8 pct., skriver Egetæpper i regnskabet torsdag.

egetæpper

Driftsindtjeningen før renter og skat, EBIT, var til gengæld på 17,2 mio. kr. og dermed kun marginalt over samme kvartal af sidste regnskabsår.

- Omkostninger afledt af erhvervelsen af Carpet Concept påvirket EBIT negativt med 3,3 mio. kr. Korrigeret for dette forhold udviser EBIT en stigning på 20 pct., bemærker Egetæpper-ledelsen i regnskabet.

Tæppekoncernen, hvis bundlinje også viste en flad udvikling med et overskud på 14,1 mio. kr. før skat i kvartalet, fastholder sin hovedprognose for resten af regnskabsåret, der løber til udgangen af april.

tæppe

Egetæpper venter fortsat en omsætning på 1000-1050 mio. kr. og en EBIT-margin på 7-8 pct.

Tæppeproducenten justerer dog prognosen for pengestrømmene fra driftsaktivitet til nu 70-80 mio. kr. mod tidligere 80-90 mio. kr.

11BUSS-ren-K--Vilby-165803.jpg

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen