Berlingske Business

Efter to år i kulden: Irma flytter tilbage i Illum-kælderen med kaffebar og veganerafdeling

histscan 20091202 jkg
Irma åbnede i Illum i 1969 og lukkede i 2016, fordi Irma ikke passede ind i stormagasinets strategi. Nu vender Irma tilbage i de velkendte lokaler. For som administrerende direktør i Illum, Jeanette Aaen, siger: »(Irma, red.) passer perfekt ind i Illums vision og strategi om at skabe en stærk kvalitetsoplevelse.« Foto:

Der er nu fundet en afløser til Eataly, som har boet i Illums kælder. Det er Irma, der flytter tilbage.

I Illum skal der siges »arriverdeci« til det italienske madmekka Eataly og goddag til Irma.

Illums kælder, der indtil nu har manglet en beboer, bliver overtaget af Irma, som indtil 22. maj 2016 boede i kælderen. Når Irma åbner i august, bliver det med en 650 m2 stor forretning med en ny food hall med forskellige deli'er, kaffebarer og take away.

Det fremgår af en pressemeddelelse, der blev sendt ud onsdag formiddag.

Samtidig vil der være specialafdelinger for vegetarer og veganere.

»Irma skal være noget særligt, og vi tror ikke på, at vi kan være noget særligt for alle. Derfor har vi valgt at koncentrere os om de kunder, der i særlig grad går op i henholdsvis økologi, dyrevelfærd, vegetar- og plantebaseret fødevarer, i livsnydelse og madglæde samt nye varer. Det er kunder, der primært findes i København og andre storbyer, og derfor koncentrerer vi kræfterne her,« siger Irmas direktør, Søren Steffensen, i en pressemeddelelse.

»Vi er meget glade for at komme tilbage. Siden vi meldte lukningen ud, har vi modtaget ekstremt mange henvendelser fra kunder i det indre København, der har ønsket os tilbage. Derfor er vi meget tilfredse med, at vi har kunnet indgå denne aftale med Illum, der giver os mulighed for at åbne en butik med alt det bedste, Irma kan,« siger direktør for Irma, Søren Steffensen.

Selv om det blev til et farvel til Irma i 2016, er administrerende direktør i Illum, Jeanette Aaen,  glad for at byde velkommen til Irma.

»Vi ved, at Irma er en seriøs spiller, som har en stærk ekspertise inden for købsoplevelser og kapaciteten til at udfolde dette spændende nye koncept,« siger hun i pressemeddelelsen.

»Vi har en strategi, og det er den, vi forfølger. Som en del af den, er Irma blevet opsagt.«

Jeanette Aaen, administrerende direktør i Illum, i 2016
DEL CITAT

Et historisk samarbejde kan fortsætte

Irma har boet i Illums kælder fra 1969 til 2016. Men her kappede stormagasinet båndet til Irma.

Dengang sagde Jeanette Aaen, at kontrakten blev opsagt som led i Illums strategi om at omdanne stormagasinet til »et eksklusivt oplevelseshus«.

»Vi har en strategi, og det er den, vi forfølger. Som en del af den er Irma blevet opsagt,« sagde Jeanette Aaen dengang.

Men kigger man på dagens udtalelse fra Jeanette Aaen, passer Irma igen ind i stormagasinets strategi.

»Vi er naturligvis glade for at byde velkommen til Irma, som passer perfekt ind i Ilums vision og strategi om at skabe en stærk kvalitetsoplevelse med de bedste varer for alle,« siger hun.

Den præcise åbningsdato offentliggøres senere. Men allerede nu går håndværkerne i gang med at bygge det nye Irma.

 

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen