Berlingske Business

Ecco køber op - vil selv eje sine butikker

ecco
Det danske skomærke Ecco åbner flere butikker, og det kan måske varsle ny detailstrategi. Foto: Scanpix. Foto:

Det jyske skokoncern Ecco opkøber aktiemajoriteten i et selskab med fem Ecco-franchisebutikker, og det kan betyde ny strategi.

I den seneste tid har Ecco åbnet nye butikker på Strøget i København, og nu har de også købt aktiemajoriteten den tidligere, konservative trafikminister Flemming Hansens selskab med fem jyske Ecco-franchisebutikker.Det skriver Børsen.

Med opkøbet og åbning af nye store butikker er flere begyndt at spekulere i, om Ecco er i gang med en ny detailstrategi, der skal give dem mere kontrol med deres butikker. Ifølge Børsen skulle Ecco-stifteren, Karl Toosbuy, ellers have lovet de danske skohandlere, at Ecco ikke selv ville eje butikker i Danmark, som tak for hjælpen for, at den danske skobranche tog godt imod mærket, da det i sin spæde start havde brug for opmærksomhed på hjemmemarkedet.

»Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad de har gang i. Jeg vil helst ikke sælge, men det var da rart at vide, om de vil lave nye Ecco-butikker i nærheden af mig,« siger en franchisetager til Børsen.

Butikkerne knyttes tættere ejerne
Fra hovedsædet i sønderjyske Bredebro lyder det over for Børsen, at man ikke har nogen kommentarer til, hvad der ligger af tanker og planer bag opkøbet og butikståbningerne.

I forbindelse med samarbejdet med Hansen-familie er det blevet meldt ud, at formålet i det nye fælles  selskab Ecco Holst Sko A/S er, at der skal udvikles nye forretninger på Fyn og i Jylland.

Direktør i Hansen-familien og Eccos fælles selskab Lars Flemming Hansen siger til Børsen, at de nu sammen kan åbne butikker, og deres ambition er at fordoble antallet af Ecco-butikker til 12. Direktøren peger på, at de gør det for at knytte butikkerne tættere til sig.

»Det er jo den vej, det går i detailhandlen. De store udbydere vil sikre deres distributionskanaler,« siger Lars Flemming Hansen.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen