Berlingske Business

E-handelsfirma lover 16.068,61 kr. tilbagebetalt

koglen
PH lampen "Koglen". Foto:

Kopi-producenten Infurn lover jysk tranlampe, at ordre på kopimøbler er annulleret, og pengene betales tilbage inden 30 dage. Berlingske kan ikke få oplyst navnet på Infurns direktør.

Et par dages bekymring er overstået, og sidst på dagen torsdag åndede jeg lettet op. E-handelsfirmaet Infurn, som sælger lovlige kopier af designermøbler, lover nu at betale 16.068,91 kr. tilbage, som jeg tirsdag aften indbetalte for en ordre på kopi-designermøbler.

koglen


Jeg beskrev i går på Business.dk, hvordan jeg blev bekymret for min bestilling på bla. to kopier af Poul Kjærholm-lænestole. En ordrebekræftelse blev ikke som lovet sendt til min mailbox få minutter efter, at jeg havde overført pengene til Infurn, og min bekymring voksede, da det gik op for mig, at Infurn har rigtig mange utilfredse kunder, som enten har stort besvær med at få deres varer, eller med at få deres penge retur, når de forlanger det. Bekymrigen blev yderligere næret efter en snak med EuropaForbruger, Forbrugerstyrelsens internationale kontor, som har haft flere sager med Infurn, som også både DR's Kontant og TV2's Basta har haft fat i.

Et par timer efter publiceringen af beretningen på Business.dk, blev jeg ringet op af en venlig dansk talende kundekonsulent fra Infurn, som forsøgte at overbevise mig om, at Infurn var et troværdigt firma, som jeg roligt kunne være kunde hos.

Min tillid til Infurn er dog rokket, at jeg insisterede på at få mine penge retur, som jeg har ret til. Kundekonsulenten lovede, at mine 16.068,91 kr. ville blive returneret 8. januar 2014. Kort efter modtog jeg en mail fra Infurns Customer Relations Advisor, som bekræftede, at pengene bliver overført inden 30 dage.

Berlingske vil gerne beskrive nærmere, hvem der står bag Infurn. Ifølge kundekonsulenten har han ikke lov til at oplyse navnet på chefen, men kan dog oplyse, at Infurn er et spansk firma, hvilket man også får indtryk af på Infurns hjemmeside. Kundekonsulenten arbejder dog ud fra et kontor i London.

Berlingske har bedt kundekonsulenten kommunikere til Infurns direktion, at avisen gerne vil have et interview.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen