Berlingske Business

Dystert B&O-regnskab kan koste dyrt

Bang&O_business
Overskrift
Foto:
 

Bang & Olufsens topchef Tue Mantoni kan se frem til at skulle besvare en lang række skeptiske spørgsmål onsdag efter et sløjt regnskab for andet kvartal.

Sydbank er bestemt ikke imponeret og regner ikke med eftergivenhed på aktiemarkedet, efter Bang & Olufsen har lagt skuffende regnskabstal for andet kvartal på bordet.

- Ved første øjekast ser regnskabet noget dystert ud, og investorerne må givetvis indstille sig på en større negativ kursreaktion for aktien, skriver banken i sin morgenkommentar.

Analytikere har ellers sat næsen op efter, at administrerende direktør Tue Mantoni bestræbelser på, at rette virksomheden op, endelig begynder at vise sig i tallene. Imidlertid halter omsætningen og også indtjeningen noget efter forventningerne.

Bang & Olufsens omsætning steg 5,5 pct. til 819 mio. kr., mens analytikerne ifølge Alm. Brand Markets havde sat næsen op efter en fremgang i nærheden af 20 pct. For hele 2012/13 nedjusteres forventningerne til en omsætning, der bliver højere end i 2011/12 mod tidligere tocifret vækst. Den lavere toplinje ventes også at ramme driftsmarginalen, som nu blot ses blive positiv.

Tidligere havde Bang & Olufsen stillet aktionærerne en overskudsgrad over 4,1 pct. i udsigt. Sydbank konstaterer, at forventningerne nedjusteres med baggrund i det skuffende andet kvartal samt "en mere realistisk tilgang til tidshorisonten for selskabets nye strategi".

Aktien i Bang & Olufsen endte tirsdag uændret på 71,5 kr. i det i øvrigt positive marked.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen