Berlingske Business

Dynekongen taber på møbler

Dynekongen taber på møbler - 1
Sengetøjskoncernen Jysk tjener fortsat masser af penge til Lars Larsen på trods af krisetider og faldende konjunkturer. Men dynekongen går ikke helt fri. Foto:

Lars Larsens investeringer i tøj, møbler og golf lider under krisen.

Sengetøjskoncernen Jysk tjener fortsat masser af penge til Lars Larsen på trods af krisetider og faldende konjunkturer. Men dynekongen går ikke helt fri.

Møbelkæden Bolia er ifølge Jyllands-Posten hårdt ramt af finanskrisen og har fået et dundrende underskud, ligesom både golfcentret Himmerlands Golf & Country Club og tøjvirksomheden Back Tee, som Lars Larsen har investeret i, taber penge.

Værst står det dog til i Lars Larsens møbeleventyr Bolia, der i det seneste regnskabsår havde et underskud på 12,5 millioner kroner før skat. Men tabet får ikke Lars Larsen til at miste troen på Bolia.

”Det er naturligvis ikke tilfredsstillende at have underskud, men jeg ser det som en investering i fremtiden. Det koster op mod et par millioner at åbne en ny butik, og i det seneste regnskabsår, har vi åbnet syv forretninger, så det løber op,” siger Lars Larsen til Jyllands-Posten.

Sælger masser af sengetøj
Der er endnu ikke offentliggjort regnskab for Himmerland Golf & Country Club og i Back Tee-forretningen, der sælger golftøj, men Lars Larsen forventer at begge selskaber har haft tab i det seneste regnskabsår.

Der er dog ingen grund til bekymring hos dynekongen. Sengetøjsforretningen Jysk har efter et vanskeligt efterår med faldende omsætning oplevet en stabilisering i salget, og derfor fastholdes forventningerne til det indeværende regnskabsår.

”Salget i de danske butikker har ligget på et normalt niveau, og det ser jeg som et tegn på, at forbrugerne ikke længere er så påvirkede, af den megen snak om krise,” siger Lars Larsen til Jyllands-Posten.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen