Berlingske Business

Dyne-Larsens virksomheder i minus

pix - Lars Larsen
Alle forretninger i Lars Larsens Investments kommer ud af 2014 med underskud. Det bragte Berlingske Business en historie om mandag. Dynekongen er tvunget til at poste 320 millioner kroner i en række nødlidende forretninger. Foto: Henning Bagger, Scanpix Foto:

Alle forretninger i Lars Larsens Investments kommer ud af 2014 med underskud. Dynekongen må tilføre 320 mio. kroner for at redde dem.

Milliardæren Lars Larsen må poste 320 millioner kroner i en række af sine virksomheder, som alle kommer ud med røde tal. Det skriver Børsen.

Det drejer sig om samtlige ni virksomheder i Lars Larsens Investments, som er en del af Lars Larsen Group. Virksomhederne omfatter alt fra et golfresort i Himmerland til en producent af havemøbler.

Dynekongens golfcenter taber millioner

Regnskaberne viser røde tal over hele linjen, og i alt har de ni foretagender et minus før skat på 117 millioner kroner. Værst står det til i Eovendo, en webside der betaler brugere for at se reklamefilm. Virksomheden kommer ud med et underskud på 64 millioner kroner, og ifølge Børsen vil Lars Larsen skyde flere penge i den nødlidende forretning.

Milliardæren poster flest penge i Himmerland Golf & Spa Resort, der i år får tilført 270 millioner kroner. Golf- og wellnessresortet har kørt med underskud på underskud siden Lars Larsen overtog selskabet i 1987, og de seneste år har han investeret mere end en kvart milliard i forretningen.

19BUSLars-Larsen#2.jpg

Lars Larsen er god for mere end 24 milliarder, men lægger ikke skjul på, at investeringerne skal være rentable. Børsen har ikke haft mulighed for at tale med ham i denne omgang, men i december 2013 sagde han om sine selskaber:

»Det skal hvile i sig selv eller give overskud, så det arbejder vi intenst på.«

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen