Berlingske Business

Dyne-Larsen taber millioner på sushi og golf

Made in Denmark
Her ses Lars Larsen ude på banen under European Tour på Himmerlands Golf & Spa. Foto:

Så godt som alle firmaer i Lars Larsens investeringsselskab viser underskud. Kun ét firma leverer overskud.

Mens Jysk-forretningerne sidste år leverede et rekordresultat, ser det slet og ret sløjt ud i Lars Larsens eget investeringsseslakb, Lars Larsen Investments.
For ifølge Børsen så giver alle på nær én virksomhed underskud.



Avisen har lavet en gennemgang af regnskaberne for de ni virksomheder, der producerer et vidt spænd af produkter - lige fra golfbiler og sushi til havemøbler.

Samlet set leverer virksomhederne et underskud på 57,3 millioner kroner før skat. Det er dog en fremgang i forhold til sidste år.
Det selskab, der kommer ud af 2014 og 2015 på værste vis, er Eovendo. Virksomheden betaler brugerne for at se reklamefilm og tilmelde sig nyhedsbreve.

Dyne-Larsen polstrer sig med køb af møbelvirksomhed

Underskuddet lyder på hele 29,5 millioner kroner, hvilket dog er en markant forbedring i forhold til året før, skriver Børsen.
Egenkapitalen lyder på minus 96 millioner kroner. Alligevel tager bestyrelsesmedlem Svenn Dam det helt roligt.

»Det er rigtig mange penge. Men det er jo en investering, som laves af Jysk, og hvis vi ikke havde dem i ryggen, havde vi selvfølgelig et kæmpe stort problem,« siger han til Børsen.

Udover Eovendo giver et af Larsen Larsens prestigeprojekter stadig underskud. Det drejer sig om Himmerland Golf & Spa Resort. Her lyder underskuddet på 12,1 millioner kroner. Også Sushi-kæden Letz Suhi halter det med, der leverer et underskud på seks mio. kr. i seneste regnskab.



Ifølge Børsen oplyser Jysk, at Lars Larsen er på ferie i udlandet, og derfor ikke er til at træffe for en uddybning af planerne med investeringerne.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen