Berlingske Business

Dyne-Larsen starter jagt på storby-kunder

Lars Larsen har købt Actona.
Overskrift
Lars Larsen fra Jysk Foto:
jysk city
Overskrift

Med en ny type butik kaldet City Jysk vil dynekoncernen have vil storbykunder. City Jysk er mindre end de traditionelle Jysk-butikker og den første af sin slags åbner i Shoppingcentret Fields i København i slutningen af august.

Ny skal flere københavnere og andre storbydanskere til at gå mere i Jysk. Den store dynekoncern åbner nu en ny type butik kaldet City Jysk, der ifølge Jysk er tilpasset den urbane livsstil.

Den første City Jysk kommer til at ligge i Shoppingcentret Fields i København, men Jysk skriver i en mail til Business, at koncernen sagtens kan se muligheder i flere andre butikscentre i Danmark.

Lars Larsen har købt Actona.

Den nye type butik adskiller sig fra de traditionelle Jysk ved at være mindre og have et mere målrettet varesortiment. En normal Jysk-butik er på 1.500 til 1.600 kvm, mens en City-butik kun bliver på 300 kvm. I butikken er det desuden Jysk kernekompetencer, som er i højsædet. Det vil blandt andet sige dyner, puder, sengelinned, alt til badet, pynterpuder og lignende. Omvendt er der ikke udstillet en masse møbler.

Den nye butik åbner i Fields i slutningen af august.

Lars Larsen ved åbningen af den ny Jysk-butik tidligere på året

»Idéen bag konceptet er at placere JYSK i butikscentre for at nå kunder i større byområder samt at nå ud til en endnu bredere målgruppe. City-konceptet understreger, at Jysk ønsker at være et godt tilbud til alle. Uanset hvor du bor,« siger Bo Andersen, der er Country Manager i Danmark.

Koncernen Jysk Group har i alt 2.200 butikker i 37 forskellige lande. De nye og lidt mindre butikker tilrettet kunderne i storbyerne er allerede lanceret i Sverige og Kina. Tiltaget er en del af koncernens strategi om at styrke sin position inden for søvnrelaterede varer til alle behov.

Pics-Jysk

På spørgsmålet om det traditionelle koncept for Jysk-butikkerne ikke fungerer svare Jysk, at det gør det naturligvis.
»Vi vil bare gerne udvide målgruppen, da Jysk ønsker at være en godt tilbud til alle,« siger Ulrik Greve Jakobsen, Retail Manager hos Jysk.

Jysk City skal lokke storbykunder ind i butikkerne.

Posted by Berlingske on 19. august 2015

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen