Berlingske Business
17:45Business Live lukker for i dag - på gensyn i næste uge

Dyne-Larsen ser rødt i Kina

Lars Larsen
Lars Larsens dynebutikker i Kina går ikke helt så godt, som den danske dynekonge havde håbet på. Foto:

Lars Larsens dynebutikker stormer af sted på en lang række markeder i hele verden, men i Kina er kunderne endnu ikke bidt på krogen. Vi må have penge med hjemmefra for at være i Kina, lyder fra direktør i Jysk-koncernen.

Lars Larsens kamp for at erobre de kinesiske forbrugeres tillid med gode slagtilbud på dyner og sengetøj er havnet i en blindgyde. De omkring 1,3 milliarder kinesere lader sig i hvert fald ikke sådan uden videre imponere af den danske dynekonges tilnærmelser. For mens Jysk-koncernen brager af sted i store dele af verden, står det anderledes sløjt til i Kina. Det skriver Jyllands-Posten.

Lars Larsen lancerede for år tilbage en storstilet plan om, at Jysk-koncernen skulle åbne butikker i Kina i stort tempo. Indtil videre det dog kun blevet til 15 forretninger i Kina ud af samlet 2400 butikker på verdensplan.

14BUSLars-Larsen#3.jpg


»Vi må fortsat have penge med hjemmefra for at være på det kinesiske marked. Vi lærer hele tiden og har også sendt et par nye chefer fra vores organisation i Europa derud for at forsøge at få fart i det,« siger administrerende direktør i Jysk Nordic, Jan Bøgh, til Jyllands-Posten.

Made in Denmark

Jysk-koncernen ejes fortsat af kædens grundlægger Lars Larsen, som åbnede sin første Jysk Sengetøjslager i Århus i 1979.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Business Direct Sponseret Se alle

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen