Berlingske Business

Dundrende underskud i Vestegnens fodboldflagskib

Brøndby
Foto:

Brøndby IF må endnu en gang se røde tal på bundlinjen. På årets første tre måneder taber selskabet over 20 mio. kr. Særligt omkostninger i forbindelse med ophørt samarbejde med ledende medarbejder trækker ned.

Av. Endnu en gang må en af landets største fodboldklubber målt på fanbase og størrelsen på trofæskab, se en knaldrød bundlinje efter et kvartal, hvor udgifterne langt overstiger indtjeningen.

På årets første tre måneder leverer fodboldforretningen i Brøndby en omsætning på 23,5 mio. kr. og et resultat før skat på minus 20,5 mio. kr. I samme periode sidste år var omsætningen en anelse højere med 24,2 mio. kr. og underskuddet en hel del mindre på 11,5 mio. kr.

GERMANY SOCCER BUNDESLIGA

En del af forklaringen på det store underskud, er ifølge kvartalsregnskabet, at selskabets samlede omkostninger er steget med 5,0 mio. kr. til 38,5 mio. kr. Det skyldes primært øgede personaleomkostninger i forbindelse med, at klubben har sagt farvel til både cheftræner og en direktør.

Det skete i begyndelsen af marts, da først direktør Søren Vadmand blev fyret i forbindelse med offentliggørelsen af årsregnskabet, men den store bombe sprang få timer efter, da cheftræner Thomas Frank valgte at sige farvel og tak. Det var kulminationen på afsløringen af ejer Jan Bech Andersen som bloggeren »Oscar«, der i en længere periode på internettet på det kraftigste havde kritiseret træneren og flere navngivne spillere.

Egenkapitalen er pr. 31. marts 2016 på 44,2 mio. kr. (31. december 2015: 65,0 mio. kr.), og dermed har Brøndby IF som tidligere meddelt tabt mere end 50 pct. af selskabets aktiekapital.

brøndby

Af de få gode nyheder, der kan aflæses i regnskabet er, at indtægterne fra partnere og sponsorer er steget i dette kvartal til 9,8 mio. kr., hvilket udgør 5,3 pct.

Fodboldklubben Brøndby IF fastholder forventningerne til 2016 om et resultat før skat på minus 15-25 mio. kr.

Brøndby rejser sig fra turbulens med sejr

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen