Berlingske Business

Drengene hjalp Lego-konkurrent med at overgå forventningerne

ENTERTAINMENT-US-FILM-TOYS-TAKEOVER-HASBRO-DREAMWORKS-FILES
(FILES)This July 22, 2007 file photo shows a young Chinese fan as he plays with a "Transformers" toy manufactured by Hasbro during a Transformers Expo in Beijing. AFP PHOTO/TEH ENG KOON Foto:

Den amerikanske legetøjsproducent Hasbro, som blandt andet står bag legetøjet, der førte til de actionmættede Transformers-film, har før mandagens amerikanske åbning præsenteret regnskab for andet kvartal.

Regnskabet viste et nettoresultat og en omsætning, der var bedre end ventet i kvartalet trods valutamodvind. Det skyldes især drengene, som er det segment, der står bag den største omsætning på 340,4 mio. dollar. Det er en fremgang på 1 pct. Fremgangen skyldes blandt andet Jurassic World, Marvel og Star Wars, skriver selskabet.

Preschool-divisionen var en anden af de positive historier i regnskabet for Hasbro. Her var der fremgang i salget på hele 14 pct. til 118,1 mio. dollar.

I den negative ende af spektret gik spil-divisionen tilbage med 6 pct. til 211,6 mio. dollar, mens pige-divisionen gik tilbage med hele 22 pct. til 127,5 mio. dollar.

Den samlede omsætning i kvartalet lød på 797,7 mio. dollar, mens Bloomberg News' estimat pegede på en forventning om en omsætning på 774,4 mio. dollar blandt analytikerne. Samtidig var indtjeningen per aktie også bedre end ventet, da den lød på 33 cent mod estimerede 29 cent.

Hasbro opererer ellers i et presset legetøjsmarked, hvor børn og barnlige sjæle i stigende grad ser bort fra det traditionelle legetøjsmarked til fordel for computerspil. Aktien stiger 1,2 pct. til 79,20 dollar i formarkedet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen