Berlingske Business

Dollarkurs får IC Group til at varsle prisstigninger

Omsætningen i IC Group steg en anelse i tredje kvartal af det forskudte regnskabsår 14/15, viser selskabets kvartalsregnskab onsdag morgen.

Den realiserede omsætning lød på 719,6 mio. kr. i kvartalet mod 715,5 mio. kr. i samme periode året før. Den øgede omsætning kunne dog ikke ses på bundlinjen, som skrumpede til et nettoresultat på 45 mio. kr. mod 87 mio. kr. året før.

Det reducerede nettoresultat skyldes blandt andet rapporterede engangsomkostninger i andet kvartal og den stærke dollarkurs over for kronen. En væsentlig del af IC Groups vareforbrug afregnes i dollar, hvorfor ledelsen planlægger prisstigninger i koncernens brands, fremgår det af regnskabet.

Det fremgår også af regnskabet, at Tiger of Sweden har oplevet flere år med stærk vækst på det tyske marked. Derfor planlægger IC Group at åbne flere butikker i større tyske byer, når de retter muligheder opstår, skriver selskabet. Omsætningen i Tiger of Sweden blev øget til 243,9 mio. kr. i kvartalet fra 238,9 mio. kr. i samme periode året før.

I regnskabet fastholder IC Group forventningerne til hele det forskudte regnskabsår 14/15 med én enkelt undtagelse. Investeringerne i regnskabsåret ventes nu at ligge på 3 pct. af omsætningen, hvor selskabet tidligere ventede investeringer i niveauet 3-5 pct. af omsætningen.

Selskabet venter fortsat en omsætning på 2600-2650 mio. kr.

Endvidere fastholdes forventningerne om en driftsindtjening (EBIT) for koncernens premiums-brands på 200-230 mio. kr. og for ikke-kerneforretningen på 15-25 mio. kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen