Berlingske Business

D'oh ... Homer, Marge og Bart bliver Lego-figurer

Simpsons
Det bliver ikke første gang, at Simpsons-figurerne hopper ud af lærredet. Det skete f.eks. også her i forbindelse med premieren på biograffilmen »The Simpsons« i 2007. Lego-versionerne af de populære karakterer må formodes at blive noget mindre. Foto:

Til næste år vil figurerne fra den populære amerikanske tegnefilm The Simpsons blive Lego-figurer.

Marges højtopsatte blå hår og Homers blævrende mave - og hans karakteristiske udbrud »d'oh« - kommer snart også til at optræde i Legos legetøjsunivers.

Et samarbejde mellem den danske virksomhed og TV-producenten 20 th Century Fox Television betyder, at Homer Simpson og resten af hans skøre familie fra næste år bliver hovedpersonerne i en ny Lego-serie. Det bekræfter Lego nu overfor Børsen.

»Vi får både Homer, Bart, Marge og de andre at se til næste år,« siger Mads Nipper, der er marketingsdirektør hos Lego til avisen.

Ifølge ham er der i første omgang tale om en forsigtig produktnyhed med en lille produktion. Men Lego er parat til at skrue op for kedlerne, hvis kulttegneseriens figurer også præsterer godt udenfor tegneserielærredet. 

Legetøjskæder klar til salg

Og selvom The Simpsons lidt syrede univers måske mere appellerer til de lidt ældre teenagebørn eller voksne, så er Top Toy, der står bag både BR Legetøj og Toys'r'rus-butikkerne i Norden, sikker på, at Simpson-familien som Lego-figurer kan sælge godt.

»Ja, det kan vi godt. Målgruppen til »The Simpsons« er teenagere og voksne, men der er også mange børn, der kender dem,« siger Top Toys varedirektør, Carsten Nielsen.

 Se også: Analyse "Branchen halter efter succesfulde Lego"

Men det er langt fra kun i legetøjsbutikkerne, at landets børnefamilie køber deres Lego-æsker. Supermarkedskæder som Bilka og Føtex er begyndt at bruge rabattilbud på Lego som en måde at lokke familierne ind i varen. 

Lego trækker børnefamilier i Bilka

I sidste var der f.eks. i Bilka et knaldtilbud på Lego-æsker med 35 procents rabat, skriver Børsen. Og ifølge Dansk Supermarked sælges der 35 gange mere Lego i en uge med rabatter sammenlignet med almindelige uger. Koncernen vil dog ikke oplyse de konkrete salgstal.

»Lego er strategisk meget vigtig for os, fordi køberne typisk er børnefamilier. Kalkulen handler for os om, hvad kampagnen skaber af salg af andre varer,« siger Hannu Vangsgaard, der er digitalchef i Dansk Supermarked til Børsen og fortsætter:

»Der er navne som Lego, Weber og selvfølgelig Apple, der definerer deres egne kategorier. De kan trække enormt mange kunder ind, hvis du har de rigtige priser.«

Prototyperne for de nye Simpons-Lego-figurer er allerede lavet, men forventes først at komme på markedet og optræde i legetøjskatalogerne til næste år.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen