Berlingske Business

Døgnåbent i Bilka var en succes som nok bliver gentaget

Bilka d
Foto:

Bilka overgik budgetterne for omsætningen i december, hvor butikkerne var åbne døgnet rundt.

Dansk Supermarked har igennem længere tid forsøgt sig med en række døgnåbne Netto-butikker. Men i december tog man skridtet videre og lod også alle 17 Bilka-butikker holde åbent alle døgnets 24 timer.

Og forsøget har vist sig at være en succes, fortæller Bilkas direktør, Mark H. Nielsen, efter at decembersatsningen er blevet evalueret.

Billede

- Eksperimentet med at holde åbent i nattetimerne i december er gået over alt forventning.

- Julehandlen har været ualmindelig flot, og vi er nået et pænt stykke over, hvad vi havde budgetteret med, siger han.

Også kunderne har ifølge Mark H. Nielsen fået en bedre indkøbsoplevelse, ligesom butikkerne har fremstået mere indbydende.

Pix- interflora

- Kunderne har haft mulighed for at handle, lige når de ville, mens personalet har kunne bruge de mere stille timer til at fylde hylderne op og bestille varer hjem, så kunderne om morgenen er blevet mødt med en butik, der har været i rigtig pæn stand og i dagtimerne har været toptunet, siger han.
Mark H. Nielsen fortæller, at der naturligvis har været flere kunder i de sene aftentimer og tidlige morgentimer end midt om natten.

Men på en god nat har der alt i alt været flere hundrede kunder igennem hvert varehus.

Rema 1000 - 2016113007522444_o

Derfor er det sikkert ikke sidste gang, at man får lov at tøffe rundt med en indkøbsvogn i et Bilka-supermarked, mens de fleste andre sover.
- På baggrund af den succes, det har været, og de erfaringer, vi har gjort os, kunne vi godt forestille os at holde åbent på samme måde igen eller i en anden sammenhæng holde åbent på ekstraordinære tidspunkter, siger han.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen