Berlingske Business

Disney-chef er optimistisk omkring overtagelse af Fox

US-WALT-DISNEY-CHAIRMAN-AND-CEO-BOB-IGER-RINGS-OPENING-BELL-AT-N
Walt Disneys administrerende direktør, Robert Iger, har tillid til, at selskabet vil vinde med et bud på nøgleaktiverne i 21st Century Fox, på trods af at Comcast allerede har lagt et nyt konkurrerende tilbud. Foto:

Walt Disneys administrerende direktør, Robert Iger, har tillid til, at selskabet vil vinde med et bud på nøgleaktiverne i 21st Century Fox, på trods af at Comcast allerede har lagt et nyt konkurrerende tilbud.

Det skriver The Wall Street Journal.

Ifølge avisen sagde Robert Iger i en telefonkonference med en Wall Street-analytiker tirsdag, at de aktiver, som selskabet er ved at erhverve, vil passe godt ind i Disneys portefølje.

Den administrerende direktør samt andre chefer i selskabet tror på, at Disney og 21st Century Fox vil lukke milliardhandlen næste år, på trods af at Comcast er i de forbereder at komme med et fjendtligt købsbud på 21st Century Fox' aktiver, der vil overgå buddet fra Disney.

Disneys bud lyder på 52,4 mia. dollar (329,3 mia. kr.) i en ren aktiehandel. Hvorimod kilder tæt på sagen siger, at Comcast har sørget for finansiering til at komme med et kontantbud, der overgår Disney.

Ifølge The Wall Street Journal vil den, der ender med at overtage 21st Century Fox' aktiver, få en signifikant fordel i medielandskabet, der på nuværende tidspunkt udfordres af hurtigt skiftende forbrugertendenser samt streamingtjenester såsom Netflix.

Disney håber på at kunne overtage 21st Century Fox' tv- og filmstudie, kabelnetværker og internationale aktiver og vil med overtagelsen øge produktionen af sine originale programmer på streamingtjenesten Hulu.

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen