Berlingske Business

Direktøren

28BUSPix-Flemming-Lindeloev.jpg

Flemming Lindeløv.

I Parkens bestyrelse var der kun én konge, og det var Flemming Østergaard. Men i bestyrelsen sad også en mand, som havde været kongen i flere andre og meget større virksomheder: Flemming Lindeløv.

oioo
LÆS MERE : De eksterne

Den nu 66-årige erhvervsmand fik sin ph.d. fra DTU i 1977, og allerede i 1982 kunne han sætte sig i sin første direktørstol hos FDB – det nuværende Coop. Fem år senere blev han medlem af koncerndirektionen i andelsforetagenet, men der sad han kun kort. Allerede i 1989 blev han direktør i Tulip Slagterierne, inden han tog et af erhvervsdanmarks største skalpe i 1996: Direktørposten i Carlsberg som afløser for Poul Svanholm.

Efter at Peter Højland udtrådte af Parkens bestyrelse i 2005, kom Flemming Lindeløv til selskabet, der nu har en tiltale for kursmanipulation hængende over sig. Han har tidligere udtalt til Berlingske, at han ikke var specielt glad for, at man gav formand Flemming Østergaard den størrelse option, som man gjorde, men at han valgte at holde sine tanker for sig selv. Lindeløvs navn er et af dem, der er blevet bragt mest op i Parken-retssagen. Han var formand for bestyrelsens revisionsudvalg, og mange dokumenter, som er blevet præsenteret i Parken-sagen, har været forbi den tidligere Carlsberg-direktørs udvalg. Som menig bestyrelsesmedlem har han også skrevet under på en række aftaler fra gerningsperioden, men det er formentlig hans virke i udvalget, der vil blive stillet skarpt på.

28BUSPix-Aldo-Petersen.jpg
LÆS MERE : Pengemanden

28BUSPix-Steen-Larsen.jpg
LÆS MERE : Boligmatadoren

28BUSPix-Tommy-Thomsen.jpg
LÆS MERE : Rederen

28BUSPix-Hans-Henrik-Palm.jpg
LÆS MERE : Mesterbokseren

28BUSPix-Peter-Norvig.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen