Berlingske Business

Diamanter er investorernes nye favoritinvestering

diamond on black background with clipping path
Foto fra Iris.

Historisk lave renter og turbulente aktiekurser har sendt investorernes efterspørgsel efter diamanter i vejret, bemærker flere forhandlere af den dyrebare ædelsten.

Det skriver dagbladet Børsen.

Diamanter har i årevis været kendt som pigernes bedste ven, men en ny tendens tyder på, at det nu også gør sig gældende for et bredt udsnit af investorer.

»Vi ser et ustabilt finansielt verdensmarked, hvilket gør, at investorerne søger mod noget andet. Det har taget rigtig fart hen over året med en stigning på i hvert fald 100 pct.,« siger Sidsel Dalby, indehaver af Dalby Diamonds, til Børsen.

24BUSdiamanter-160151.jpg

I løbet af de seneste ti år er ikke mindst prisen på de ekstremt sjældne farvede diamanter steget eksplosivt. Prisen på pink diamanter er steget med 382 pct., mens de blå er steget med 219 pct., da man forventer, at produktionen af begge vil aftage eller stoppe helt, skriver Børsen.

19BUSNADJASWAROVSKI-104039.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen