Berlingske Business

Detailhandel kæmper med flere butikstyverier

pix-juldd
Det er især luksusvarer, der er i tyvenes søgelys.  Foto:

De største detailbutikker oplever et øget svind i julen. Det får dem til at øge sikkerheden markant.

Juletiden er højsæson for meget mere julebag, juleindkøb og familiehygge. Det er også her tyvene ser sit snit til at gå langt mere på rov i både butikker og de danske hjem. 

Især butikkerne har haft problemer med tyveri. En ny undersøgelse fra Dansk Erhverv viser, at 16 af de største danske detailvirksomheder oplever, at der er et øget svind i julen i år. 

»Der er travlt i butikkerne, og det er nemmere at gennemføre tyveri, og da der er stillet mange spændende julegaveforslag og andre produkter frem, er fristelsen måske også større end ellers,« siger procesdirektør i Dansk Erhverv, Lars Alexander Borke.  

Det øgede antal af tyverier i julen har fået de store butikskæder til at fokusere endnu mere på sikkerhed i julemåneden. 

»Det er alt lige fra ekstra mærkning af varerne til flere synlige vagter og undercover butiksdetektiver,« forklarer Lars Alecander Borke.  

Tyvene går især efter de dyrere varer. Lars Alexander Borke forklarer, at det især er de organiserede tyvebander, der slår til i julen. 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen