Berlingske Business

Det tyske marked redder dansk modeeksport

Clothes on hangers in shop.
Foto:

Dansk tøjeksport går tilbage på flere markeder, men ikke i Tyskland, hvor eksporten er stigende. Dog tyder det på, at konkurrencen om det tyske marked øges.

Det skriver Jyllands-Posten Erhverv.

Dansk tøjeksport til Tyskland steg med 4 pct. de første ti måneder af 2016, mens den gik tilbage på markeder som Norge og Sverige.

BRITAIN

Tyskland står for 29 pct. af den danske modeeksport, men det kan blive sværere at eksportere til markedet, da konkurrencen kan være på vej op.

- Konkurrencen bliver uden tvivl intensiveret endnu mere. Det er det eneste nærmarked i fremgang, og alle aktører i Europa vil øge deres fokus på Tyskland. Også de, som ikke allerede er der, udtaler Nikolai Klausen, der er er direktør i brancheorganisationen Wear, til Jyllands-Posten Erhverv.

Nikolai Klausen mener, at der er brug for flere eksporttiltag og bedre fokus på eksisterende tiltag.

Billede

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen