Berlingske Business

Det rene og det sunde skal give Føtex et løft

01BUSF-tex-151251.jpg
Føtex-kunderne skal have et langt større udvalg af miljømærkede og økologiske varer at vælge imellem. Arkivfoto: Asger Ladefoged

Dansk Supermarked har investeret heftigt i udvikling og markedsføring af Levevis-mærket som led i ambitionen om at give øko-omsætningen et spark bagi, især i Føtex.

Vil du have en økologisk fettuccine af grønne sojabønner med højt indhold af protein og kostfibre, ernærings­rigtige MSC-mærkede fiskefrikadeller fra bæredygtigt fiskeri eller parfumefri vaskepulver?

Det et meget lille udsnit af de nu 360 produkter under mærket Levevis, som dagligvare­kæderne Føtex og Bilka i Dansk Supermarked Group tilbyder kunderne.

Billede

Serien spænder fra skyr, ost og pålæg til hudpleje, vaske- og rengøringsmidler. Når det gælder økologiske produkter, får den nu hele armen – særligt i Føtex.

Markedet for mere sunde og rene »skræddersyede« produkter vokser, lyder meldingen fra dagligvarekoncern, der er den bedste af sin art i Danmark til at tjene penge. Sidste år nåede selskabets indtjening på næsten 2,6 milliarder kr. før finansielle poster.

»Markedspotentialet for mere skræddersyede produkter har endnu ikke ramt loftet. Vi vurderer, at flere af vores kunder vil stille krav om omtanke og have særlige behov. Dem vil vi gerne være med til at opfylde gennem vores sortiment i Levevis-brandet i Føtex og Bilka,« siger Viktor Jegesi, kommerciel direktør i Dansk Supermarked

Fri for det ene og det andet

Koncernen har investeret et tocifret millionbeløb i at udvikle og styrke Levevis-mærkets strategiske position, emballage og markedsføring i Føtex og Bilka.

Aldi

Dansk Supermarked har dermed redesignet ét af sine vigtigste og største såkaldte private label-mærker – varer der produceres til og udelukkende sælges af en kæde.

Dansk Supermarked betegner investeringen og fremstødet som én af koncernens største satsninger i mange år.

Blandt tidens store føde- og dagligvaretrends i ind- og udland er, at forbrugerne vil have rene og sunde fødevarer. Lige fra produkter, der er mærket for at være fri for f.eks. gluten, laktose og konserveringsmidler til økologiske produkter over en bred kam.

Flere og flere danskere går op i mad og madlavning, men de er også meget optaget af, hvad der er i deres dagligvarer, og hvordan de er fremstillede.

Sophia Juliane Lydolph - 20161

I Føtex og Bilka er Levevis – der tidligere primært har været et mærke med produkter, der var fri for nogle bestemte egenskaber, f.eks. gluten, men også enkelte økologiske produkter – udvidet fra 220 til 360 produkter.

Den omfattende markedsføring og satsning på brandet har ikke mindst fokus på økologi. Det er et led i ambitionerne om at øge salget og synligheden af økologi, især i Føtex.

dansk supermareked

I Levevis-seriens nye sortiment er der ifølge Viktor Jegesi klare informationer om produkternes særlige egenskaber. Det nye Levevis-design har et stærkt udgangspunkt i den såkaldte clear label trend, altså kundernes behov for at få en tydelig information og hurtigt kunne aflæse, hvad fordelene er ved produktet, siger den kommercielle direktør.

Alle produkter er blevet udvalgt, så de lever op til ét eller flere af de officielle mærkningsordninger for ernæring, kemi eller produk­tionsmetode.

Høgsted

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen