Berlingske Business
14:36Storstrømsbro: Politikere kræver tjek af italienske brobyggere

Den løbende iværksætter

21BUSPIX-ANDREAS-HEIDE-BAGS.jpg
27-årige Andreas von der Heide står bag designfirmaet Les Deux, der nu også vil satse stort på sportstøj. Han er selv en erfaren løber, der snart skal løbe 218 kilometer gennem Death Valley i det tøj, han har fået designet til Intersport. PR-foto

27-årige Andreas von der Heide, direktør for modebrandet Les Deux, har netop indgået en samarbejdsaftale med Intersport, der betyder, at han skal på en 218 kilometer lang løbetur gennem Death Valley.

Selvsikkerheden, selvværdet og ambitionerne er i ukuelig topform, når Andreas von der Heide taler om sine iværksætterdrømme for tøjmærket Les Deux.

Han vil skabe sin tids livsstilsbrand, der kan stå distancen over for verdens allerstørste brand. I den sammenhæng nævner han selv det amerikanske superbrand Ralph Lauren, for drømmen om en dag at blive et af verdens allerstørste brands er vibrerende i hans sind.

Og hvis Andreas van der Heides målrettethed kan stå distancen i forhold de udfordringer, der venter forude, har han givetvis en fair chance med den ildhu, han lægger for dagen. Fysikken og konditionen kan næppe mange konkurrere med.

vv

Andreas von der Heides CV fortæller om en ung mand, der allerede i en alder af 21 år havde etableret sin første virksomhed og samtidig knoklede med at få sin juridiske eksamen i hus.

For fire måneder siden kunne Les Deux-direktøren på sit CV tilføje den akademiske grad cand.jur., samt at han sideløbende har løbet 250 kilometer gennem den jordanske ørken på syv dage. Sådan et gut hedder ultraløber.

Men for at bedrifterne nu ikke skal »fade« ud i sandet, er han i øjeblikket ved at kvalificere sig til at deltage i et af verdens allerhårdeste løb, hvor han på 48 timer skal forcere 218 kilometer gennem Death Valley i USA.

Det er faktisk en del af Les Deux’ seneste partnerskab med Intersport. Her er Andreas von der Heide skrevet ind i markedsføringsplanen som en del af de to virksomheders strategiske samarbejde, hvor Les Deux har kreeret en helt ny kollektion til løbefolket.

Andreas von der Heide anede ikke, hvad han ville fortage sig, efter han kom ud fra Livgarden. Hele hans familie var akademikere, og der var nok nogle i hans familie, der forestillede sig, at det var oplagt, at han en dag trådte i sin fars fodspor som advokat, ligesom resten af familien arbejder i advokatbranchen.

Hans drømme handlede om frihed, hvor ingen skulle bestemme over ham, og »ingen skulle stjæle hans kreativitet og kapitalisere den«.

Drømmen om at blive selvstændig havde ligget ham på sinde, men som så mange andre vidste han intet om, hvordan man etablerede et selskab, og hvilke produkter der var salg i.

le deux

For fire måneder siden blev han færdig som jurist. Selv om indsatsen ikke har været kontinuerlig, var den intensiv i perioder og endte med et snit på over ni.

»Jeg lærer bedst, når jeg er ekstremt tidspresset,« siger Anders von der Heide og forklarer, at det er en form for meditation, som han har fået fra den engelske super­iværksætter Richard Branson.

»Han har rejst rundt i verden i en luftballon. Hvorfor skulle jeg så ikke kunne lave en happening omkring et nyt sportsmærke på vej gennem Death Valley i USA?« spørger Andreas von der Heide.

TV: Han passer både eget tøjfirma og jurastudiet

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Efter et meget langt opsving på aktiemarkederne kan man næppe forvente, at den høje indtjening i de børsnoterede selskaber bliver ved med at fortsætte. Priserne på aktier er nu så høje, at de er på ni...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen