Berlingske Business

Den britisk detailhandelsindustri ramt af brexit-frygt

BRITAIN-GROCERS/
Foto:

Spekulationer om det forestående EU-valg i Storbritannien har fået virksomhedsejere i den britiske detailhandelsindustri til at tøve med at opslå nye stillinger.

Antallet af nyopslåede stillinger forventes at falde til det laveste niveau i fem år.

Det skriver The Guardian.

En undersøgelse fra rekrutteringsfirmaet Manpower viser, at flere arbejdsgivere er påvirket af spekulationer om et muligt brexit, hvilket afskrækker dem fra at søge nye medarbejdere.

- Man må ikke tage fejl af det afgørende bidrag, som europæisk arbejdskraft yder til Storbritannien. På nuværende tidspunkt er der 2,2 mio. EU-borgere, der arbejder i Storbritannien, men det er ikke sikkert, at alle vil blive, siger James Hick, Manpowers talsperson, til The Guardian.

Derudover viser undersøgelsen, at godt hver tredje virksomhedsejer i detailhandelsindustrien vil begrænse antallet af nye stillinger over de næste tre måneder som følge af regeringens løft af den britiske mindsteløn til 7,20 pund i timen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen