Berlingske Business

Dell byder 440 mia. kr. for EMC

EMC-US-M&A/DELL
Helt præcis er der tale om et bud på 24,05 dollar per aktie i kontanter samt en andel af Vmware. Foto:

Computerproducenten Dell byder 67 mia. dollar, eller 440 mia. kr., for softwareselskabet EMC.

Det afslører firmaet mandag, efter at der var rygter om, at Dell ville byde på EMC, i blandt andre Financial Times i løbet af weekenden.

Aktionærerne i EMC, der blandt andet laver software til datalagring, vil få udbetalt størstedelen af beløbet i kontanter, mens resten vil blive udstedt i værdipapirer knyttet til værdien af selskabet Vmware, som EMC kontrollerer.

Handlen inkluderer en såkaldt "go shop"-klausul, der lader EMC få 60 dage til at opstøve et bedre tilbud fra potentielle købere.

Klausulen har til formål at forebygge en offentlig konfrontation med den aktivistiske investor Elliott Management i forbindelse med salget, skriver Financial Times med henvisning til kilder med kendskab til processen.

Helt præcis er der tale om et bud på 24,05 dollar per aktie i kontanter samt en andel af Vmware. Det samlede bud vurderes til 33,15 dollar per aktie, eller 19 pct. over markedskursen på EMC fra fredag.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen