Berlingske Business

Danskstiftet fastfoodsucces spiser rivaler for milliarder

just eat
Foto:

Den dansk udviklede take away-platform Just Eat har været på et opkøbstogt blandt sine rivaler. Det kan resultere i en samlet investering på 2,5 mia. kr. I et forsøg på at styrke sin position på et stærkt konkurrencepræget marked har Just Eat købt både en britisk og en canadisk konkurrent.

Der er lagt op til et stort fastfood-bryllup i London, hvor den dansk udviklede takeaway-gigant Just Eat har sat tænderne i to konkurrenter. I to separate handler til op mod 2,5 mia. kr. overtager Just Eat britiske Hungry House og canadiske Skip the Dishes. Det skriver den britiske avis The Guardian.

Serieiværksætteren Jesper Buch

Af de to opkøb er Hungry House langt det største, da handlen kan blive helt op til 2,1 mia. kr. værd, fordi den endelige pris er bundet op det fremtidige salg.

Just Eat-konceptet blev udviklet i Danmark i 2001 af blandt andre serieiværksætteren Jesper Buch. I 2006 rejste Buch til London for at etablere den danske kæde i Storbritannien, hvor selskabet siden har haft sit hovedkvarter. I dag opererer Just Eat i 13 forskellige lande.

justeat

Just Eat blev i april 2014 børsnoteret i London. Selskabets aktiekurs er siden børsnoteringen steget med mere end 120 pct. Fastfood-gigantens markedsværdi ligger i dag på omkring 35 mia. kr. 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen