Berlingske Business
17:02ISS' store ordre trækker C20 op i pænt plus

Danskerne shopper på mobilen som aldrig før

Pix-nethandel
Flere og flere danskere shopper på mobilen. Foto:

Seks ud af ti danskere shopper online mindst en gang om måneden, og det er særligt på mobiltelefonen, at vi lægger flere og flere af vores ordrer.

Vi shopper mere og mere via den lille computer i skikkelse af en smartphone, som mange af os for det meste har på os.

Seks ud af ti danskere shopper online mindst én gang om måneden, og det er især shopping via mobilen, som er blevet populært. Det viser en ny stor undersøgelse foretaget af konsulentvirksomheden PwC. Analysen er baseret på næsten 25.000 forbrugere globalt, og selvom de fleste stadig bruger en pc, når de handler digitalt, så er der stor fremgang i brugen af mobiltelefonen.

tradono

26 procent af danskerne shopper via deres mobiltelefoner på årlig basis, og 17 procent handler mindst en gang om måneden via telefonen, hvilket er en stigning på fem procentpoint siden sidste år, hvor kun 12 procent handlede mindst en gang om måneden.

61 procent af de danske forbrugere køber produkter online mindst en gang om måneden. Til sammenligning er samme tal 65 procent på globalt plan.

Mange køber varerne på nettet for at spare penge. Således svarer 42 procent af danskerne, at de handler på nettet for at opnå en bedre pris end i de fysiske butikker, mens 29 procent svarer, at de handler på nettet, forde det er mere belejligt.

Mandag - Miinto

De danske forbrugere bruger desuden mobilen til at sammenligne priser med. 26 procent researcher på nettet inden et køb, og hele 33 procent betaler via telefonen for deres køb.

Det understreges også af FDIHs E-handelsanalyse 2016, som viser, at 18 procent af kunderne mod 13 procent i 2015 har søgt efter deres seneste køb på nettet via mobilen. For de 18-50 årige er tallet næsten 30 procent.

Ifølge Henrik Trangeled Kristensen, der er partner og detailhandelsekspert hos PwC. er det ikke overraskende, at forbrugerne rykker over på mobiltelefonen i stedet for at gå i fysiske butikker.

»Der har været en tendens til globalt, at det går den vej. De forbrugere, der vokser op nu, de er mere på mobilen, end de er på pc, så derfor er det en naturlig udvikling,« siger Henrik Trangeled Kristensen, som mener, at detailhandlere har meget at hente i en digital tilpasning af forretningen.

»De detailhandlere, som klarer sig bedst i den ”nye” digitale verden, har formået at tilpasse sig kundernes forventninger,« siger Henrik Trangeled Kristensen.

Børsdebutanten Matas fortsætter i fin stil

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kommenteres og debateres via Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen, investeringsdirektør i Sampension</p>
Sponseret

Aktiemarkederne ligger historisk set forholdsvis højt. Det afspejler, at det går rigtig godt i den underliggende økonomi, forklarer investeringsdirektør.Arbejdsløsheden er rekordlav i både Japan og US...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen