Berlingske Business

Danskerne er duksene i verdensomspændende kioskkæde

pix-7-eleven
I dag er der 42.900 butikker i verden, der bærer navnet 7-Eleven. Her ses en i den japanske hovedstad, Tokyo. Foto:

Kioskkæden 7-Eleven er de seneste år for alvor blevet global. Den amerikanske moderkoncern har netop kåret de danske butikker som de allerbedste.

Du kan efterhånden stikke hovedet ind i en 7-Eleven-kiosk, hvad end du er i Bangkok eller Ballerup. Butikkerne er konceptuelt relativt ens - men når det kommer til kvalitet, så er de danske butikker i front.

Det vurderer kæden i hvert fald selv. I en pressemeddelelse mandag skriver Københavns Lufthavn, at resultatet i en intern undersøgelse med undercover-shoppere blandt kædens i alt 42.900 butikker er, at de danske er de bedste. Det når man måler ud fra parametre som kundeservice, renlighed, kvalitet, udvalg og værdi for pengene.

Årsagen til, at det er Københavns Lufthavn, der vælger at fortælle undersøgelsens resultat videre, er, at 7-Eleven-kiosken i Københavns Lufthavn er et eksempel på en kiosk, der i undersøgelsen får særdeles høj score. Det på 96 ud af 100 mulige.

åbningstider

Københavns Lufthavn er dog speciel på dette punkt. Lufthavnens salg- og markedsdirektør Carsten Nørland forklarer, at butikker i lufthavnen, deriblandt 7-Eleven, bliver mødt af meget høje krav om service.

»Service er ét af lufthavnens vigtigste konkurrenceparametre, og vi har et tæt servicesamarbejde med forpagterne i shopping-centeret. For at sikre, at servicen har en ensartet, høj kvalitet, har vi i fællesskab udviklet lufthavnens eget salgstræningsakademi med målrettede servicekurser, som tilbydes til alle ansatte i lufthavnens butikker,« siger Carsten Nørland i meddelelsen.

7-Eleven-kæden havde sit udspring i 1927 i Dallas, Texas - men det var dog først i 1946, at navnet 7-Eleven kom til. I 1993 åbnede den første af kædens butikker så i Danmark. I dag har den 190 butikker herhjemme.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen