Berlingske Business

Danske Tiger sætter kløerne i Seoul

Tiger har fået ny topchef i form af Xavier Vidal, som kommer fr
Tiger fik i 2015 ny topchef, Xavier Vidal. Han har tidligere arbejdet for bl.a. The Body Shop. Foto:

Flying Tiger Copenhagen, lavprisbutikken, der sælger alt fra ørepropper til hulmaskiner, udvider og går nu ind på det sydkoreanske marked. Introduktionen til det asiatiske marked i 2012 var hektisk.

Flying Tiger of Copenhagen, tidl. kendt som Tiger, slår på fredag dørene op til deres første butik i Sydkorea, hvor hovedstaden Seoul bliver hjemby. Planen er, at der inden året er omme skal være yderligere tre eller fire Tiger-butikker i det asiatiske land. Det skriver Børsen.

Tiger butik på Kultorvet.

Dermed bliver Sydkorea det bare andet land i Asien, hvor borgerne kan købe Tiger-ting. Det første var Japan, der i 2012 blev introduceret til lavpris-kædens enorme varesortiment. Det skete i Osaka, hvor der udviklede sig kaotiske tilstande, fordi der var så lange køer, at butikken måtte lukke kortvarigt – alt var simpelthen udsolgt. I dag er der 16 Flying tiger Copenhagen-butikker i Tokyo, syv i Osaka og én i henholdsvis Nagoya og Fukuoka.

pix-tiger2

Xavier Vidal, der er administrerende direktør i firmaet bag Flying Tiger Copenhagen, Zebra A/S, glæder sig til at se hvordan sydkoreanerne tager imod konceptet.

»Vi er meget spændt på modtagelsen, men vi åbner den første butik for at lære kunderne bedre at kende. De første indikatorer er gode,« siger franskmanden, der er bosat i Dublin.

Tiger blev grundlagt af Lennart Lajboschitz i 1995, da han åbnede en butik på Islands Bygge, hvor alt kostede 10 kroner. Siden har der fulgt en række ind- og udenlandske ekspansioner, og i slutningen af 2016 agter kæden at omfatte 700 butikker.

´7

I 2012 solgte Lennart Lajboschitz 70 procent af ejerretten til kapitalfonden EQT. Tidligere i år skiftede Tiger navn til Flying Tiger Copenhagen. Det skete for at understrege kædens danske arv.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen