Berlingske Business

Danske Spil tager stikket hjem i første halvår

lotto
Danske Spil kom ud af første halvår med en fremgang på både top- og bundlinjen og et samlet overskud på 791 mio. kr. Foto:

Danske Spil kom ud af første halvår med en fremgang på både top- og bundlinjen og et samlet overskud på 791 mio. kr. Det fremgår af en pressemeddelelse fra den statsejede spiludbyder.

Bruttospilsindtægten, som udgøres af den samlede omsætning minus de udbetalte præmier til de heldige vindere, udgjorde 2305 mio. kr., mod 2160 mio. kr. i samme periode i 2014.

- Samlet set er det positiv, at Danske Lotteri Spil har vækst i forhold til samme periode sidste år, samt at vi har formået at øge casinoforretningen, selv om markedet er præget af hård konkurrence, siger administrerende direktør Hans Christian Madsen i en pressemeddelelse.

lotto

Danske Spils omkostninger er ligeledes steget til 550 mio. kr. mod 489 mio. kr. Stigningen er primært en konsekvens af købet af Cego, der blandt andet driver onlinecasinoet spilnu.dk, skriver Danske Spil.

Samlet set landede Danske Spils nettoresultat i første halvår på 791 mio. kr. mod 768 mio. kr. i samme periode sidste år.

En del af fremgangen skal især tilskrives Danske Spils nyere produkter, henholdsvis Eurojackpot og Casino, som har oplevet betydelig vækst i forhold til første halvår af 2015, skriver selskabet.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen