Berlingske Business

Danske Michelin-restauranter har svært ved at tjene penge

til bm rejseliv f Gastro-tillægget. Andrea Guglielmi fra Era Or
Fra Michelin-restauranten Era Ora Foto:

Selvom de får både meget omtale i medierne og har masser af gæster, har de danske Michelin-restauranter svært ved at få økonomien til at løbe rundt.

De danske restauranter i Michelin-klassen har svært ved at tjene penge på trods af masser af medieomtale og fulde huse.

Det viser en gennemgang af af regnskaberne i de danske restauranter med Michelin-stjerner, skriver Børsen.

»Hvis man gerne vil tjene penge, skal man ikke starte en restaurant, som kæmper om Michelin-stjerner. Hver eneste aften skal vi holde et meget højt niveau, og det kræver mange folk i køkkenet, de bedste råvarer og finere interiør. Det er dyrt i forhold til de priser, vi kan tage,« siger indehaver af restauranten Era Ora, Elvio Milleri, til Børsen.

Kun fire af landets 18 restauranter med en stjerne i Michelin-guiden har fået et overskud på over en million kroner i det seneste regnskab, mens lige så mange restauranter taber penge, skriver avisen.

Til gengæld skovler de billigere kæderestauranter som Flammen og Madklubben store overskud ind.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen