Berlingske Business

Danske Kasper Rørsted styrer Adidas til succes med høj vækst

GERMANY-COMPANY-EARNINGS-ADIDAS
Kasper Rørsted, topchef for Adidas Foto:

Det går forrygende for Adidas, der med danske Kasper Rørsted i spidsen har solgt langt mere i første kvartal.

Tyske Adidas har øget salget betragteligt i de førte tre måneder af 2017. Det viser regnskabet, der netop er offentliggjort.

Selskabet, der er ledet af danskeren Kasper Rørsted, øgede salget med ikke mindre end 19 procent til 5,7 milliarder euro, hvilket svarer til cirka 42 milliarder kroner.

»Vi havde en stærk start på året med fortsat vækst i både salget og indtjeningen.«

»Vores største brands, Adidas og Reebok, såvel som alle vores vigtigste markeder, viste dobbeltcifrede vækstrater,« skriver Kasper Rørsted i regnskabet.

Kasper Rørsted

Selskaber, der er kendt for logoet med tre striber, voksede med 31 procent i Nordamerika, 30 procent i Kina og 10 procent i Vesteuropa.

Sidstnævnte betegnes som en stor succes, da de tilsvarende tal fra 2016 også var høje på grund af det forestående EM i Frankrig.

Dog er det gået nedad for Rusland på grund af "en udfordrende forbrugertillid" og lukning af butikker.

Fremgangen i salget er også blevet vekslet til plus på bundlinjen. Adidas tjente 455 millioner euro - 3,4 milliarder kroner - i årets tre første måneder, hvilket er en vækst på 30 procent.

ADIDAS-MOVES/CEO

»Da forbrugernes efterspørgsel efter vores produkter var stærk over hele verden kunne vi igen øge vores profitabilitet på trods af udfordringer fra valutamarkedet.«

»Vi sigter efter at levere en tocifret vækst for hele året og en større vækst i resultatet igen i 2017,« skriver Kasper Rørsted.

Kasper Rørsted tiltrådte som Adidas' nye topchef i oktober sidste år, hvor han erstattede Herbert Hainer.

Den 53-årige dansker kom fra et topjob i industrikoncernen Henkel.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen