Berlingske Business

Danske bilfamilier henter milliarder på rekordsalg

227900236.jpg

Danske bilforhandlere og importører rider højt på et rekordstort salg i 2016, der viste sig at være deres bedste år nogensinde.

Det skriver dagbladet Børsen.

Siden 2012 er der hvert år blevet sat rekord for det samlede salg af personbiler, og siden da er salget steget 30 pct.

2016 er ingen undtagelse. Sidste år var der en stigning på 7,4 pct. fra året før.

»2016 er det suverænt bedste år i bilbranchen nogensinde,« siger topchef i brancheorganisationen De Danske Bilimportører, Gunni Mikkelsen, til Børsen.

JBSG

Det kunne især ses hos det jyske Mercedes-dynasti Ejner Hessel, hvor man øgede salget med 800 mio. kr. og sendte omsætningen op på 4,4 mia. kr. Det kastede et resultat på 74 mio. kr. af sig.

Også i bilkoncernen Semler-Gruppen, der importerer Audi og Volkswagen, var det rekordstærke 2016 til at få øje på. Her hoppede toplinjen fra 1 mia. kr. til 8,2 mia. kr. De tre familier bag selskabet kunne således trække 175 mio. kr. ud i udbytte.

Bilfesten ser ikke ud til at slutte foreløbig. I årets første tre måneder blev der solgt 14,8 pct. flere personbiler end i samme periode året før, og bilfamilierne spår endnu et stærkt år, skriver Børsen.

FILES-US-AUTO-INVESTMENT-EMPLOYMENT

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen