Berlingske Business

Dansk topchef skal finde løbeskoene frem: Adidas hæver forventningerne

Adidas
Adidas har hævet forventningerne til både omsætning og driftsoverskud i 2016. Dermed er overlæggeren hævet for den nyansatte danske topchef, Kasper Rørsted, der tiltræder til efteråret. Foto:

Adidas har hævet forventningerne til både omsætning og driftsoverskud i 2016. Dermed er overlæggeren hævet for den nyansatte danske topchef, Kasper Rørsted, der tiltræder til efteråret.

Den stribede sportsgigant ser nu en tocifret vækst i både omsætningen og driftsresultatet på valutaneutral basis ifølge Bloomberg News. Overskudsgraden ventes desuden mindst at være på niveau med 2015.

Rørsted

I 2015 endte omsætningen på valutaneutral basis på 16,9 mia. euro, omtrent 125 mia. kr., mens det justerede nettoresultat endte på 720 mio. euro ifølge foreløbige regnskabstal. I 2014 omsatte Adidas for 14,5 mia. euro med et driftsresultat på 642 mio. euro til følge.

rørsted

Særligt Vesteuropa, Kina, Latinamerika og Mellemøsten hjalp omsætningen på vej, fortæller Adidas.

»Tiltagende momentum i Nordamerika og Vesteuropa i fjerde kvartal samt tocifret vækst i de fleste udviklingsmarkeder, inklusiv Kina, er et bevis på vores brands tiltrækningskraft. Kombineret med positiv feedback fra kunderne på vores line-up til 2016 giver det os tillid til, at vi vil opnå tocifret vækst på top- og bundlinje i 2016,« siger administrerende direktør Herbert Hainer i meddelelsen.

kasper rørsted

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen