Berlingske Business

Dansk tøjbaron køber sig ind i stor tysk skobutik på nettet

pix - bianco - biz
Marketingskoordinator Diana Erlandsen fra Bianco Footwear (t.v.) og Jette Garnæs fra Bianco University fik for et par år tilbage Berlingske Detailhandelspris 2011, her overrakt af Berlingskes erhvervsredaktør Linda Overgaard. I dag er de presset af den tyske konkurrent Zalando, som Bestsellers Anders Holch Povlsen har investeret i. Foto:

Anders Holck Povlsen har overtaget 10 pct. af aktierne i tyske Zalando

Tøjbaronen Anders Holck Povlsen, der til dagligt leder Bestseller-koncernen med en verdensomspændende butiksnet indenfor modetøj, overtager 10 procent af aktierne i den stærkt ekspansive tyske skobutik på nettet, Zalando.

Zalando har udfordret danske skoproducenter som Ecco og Bianco, og specielt Bianco er økonomisk hårdt ramt af konkurrencen fra det tyske firma. Bianco kom i sidste regnskabsår ud med et minus på 28 mio. kr.

»Bestseller og Zalando har arbejdet sammen i flere år. Det glæder os meget, at vi bliver partner med en så erfaren iværksætter i modebranchen som Anders Holck Povlsen«, siger David Schneider, medstifter og administrerende direktør i Zalando.

Holch Povlsens investering følger efter hans investering i den britiske tøjbutik på nettet Asos for to år siden. Siden er aktierne i Asos steget kraftigt.

Zalando omsætter for godt ni milliarder kr. og er især stærke i Tyskland, Østrig og Schweiz. Zalando er mest kendt for at sælge sko, men i de senere år er tøj og tilbehør også taget på programmet i netforretningen, der sælger mere end 120.000 forskellige varenumre.

Zalanco har også vundet frem i Danmark. Zalando har 15 millioner kunder på nettet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen