Berlingske Business

Dansk-svensk modebutik opruster til kamp mod giganter på nettet

kghk
Shopping på Internet. Foto:

Med nye ejere og frisk kapital om bord er den dansk-svenske tøjportal Boozt.com klar til at tage kampen op mod giganter som tyske Zalando og svenske Ellos.

Virksomheden bag vil være førende i Skandinavien inden for onlinehandel med tøj, skriver Finans.

Ifølge Hermann Haraldsson, som er adm. direktør i Boozt Fashion AB, er der lagt op til øget kamp og markant konsolidering de kommende år.

»Der vil i Skandinavien kun være tre store spillere tilbage, som vi læser markedet. Og en af dem bliver os. Vi ligger nu som nummer tre og har markant vækst,« siger Boozt-direktøren.

Selskabet afsætter tøj fra op mod 300 modeproducenter og håndterer det ud fra et storlager, som er placeret nord for Helsingborg. Der er netop igangsat investeringer for mere end 100 mio. kr.

unisport

Boozt.com omsatte i 2014 for 668 mio. svenske kr. og ventes at nå 1 mia. i 2016. På bundlinjen har de to foregående år budt på millionunderskud. I 2014 alene på 71 mio. svenske kr.

Ifølge Hermann Haraldsson er kursen dog lagt, så der allerede her i 2015 kommer en positiv indtjening.

Boozt.com fik tidligere i år en kapitaltilførsel på 200 mio. kr., da bl.a. Sampension og Friheden Invest, som er storaktionær i den børsnoterede modekoncern IC Group, kom med i ejerkredsen. Den tæller også i forvejen skokoncernen Ecco.

zalando

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen