Berlingske Business

Dansk Supermarked ledte efter ren nethandler og fandt Wupti

Wupti.com sælges til Dansk Supermarked
Foto:

Per Bank og Dansk Supermarked ledte efter en såkaldt "pure player". Med netbutikken håber Dansk Supermarked at ramme et bredere publikum.

Det var et ønske om at få en såkaldt digital »pure player« ind under koncernen, der førte til Dansk Supermarkeds handel med Wupti.com.

Det fortæller Dansk Supermarkeds administrerende direktør, Per Bank.

»Vi manglede en pure player - en spiller på markedet, som er uafhængig af de fysiske butikker, hvormed vi på den måde kan agere langt mere agilt, end vi ellers kunne,« siger Per Bank.

Tirsdag eftermiddag underskrev direktøren kontrakten, som bekræfter, at netbutikken Wupti.com nu ejes af Dansk Supermarked. Dermed har Per Bank og Dansk Supermarked fået sin »pure player« og tager et stort skridt inden for e-commerce.

Pix-Thorborg

Købet af Wupti.com forventes at skabe en større rækkevidde hos de danske forbrugere, end Dansk Supermarked er i stand til med Bilka.dk og Føtex.dk.

»På Bilka.dk adresserer vi meget Bilkas eksisterende kunder i butikken, og med Wupti rammer vi en meget bredere del af den danske befolkning,« siger Kenneth Nielsen, Executive Vice President for E-Commerce & Digital i Dansk Supermarked.

d viser tænder i netkampen.jpg

Samtidig lyder det fra Kenneth Nielsen, at Dansk Supermarked med flere varer kan gøre Wupti.com mere relevant for forbrugerne.

Dansk Supermarked har hidtil ikke helt fundet sine ben i digital handel. Med Føtex.dk, Bilka.dk og Wupti.dk ser det nu imidlertid ud til, at forbrugernes stigende handel på digitale platforme tages alvorligt hos Dansk Supermarked.

Wupti.com sælges til Dansk Supermarked

»Vi har i Dansk Supermarked en klar ambition om at blive førende indenfor e-commerce, og med opkøbet af Wupti.com foretager vi et gearskifte online,« siger Per Bank.

Wupti.com har cirka 250.000 kunder. Virksomheden har eksisteret siden 2006.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen