Berlingske Business

Dansk Supermarked køber Wupti.com

Pix-Thorborg
Den fynske milliardær Niels Thorborg har solgt Wupti.com til dansk Supermarked. Foto:

Dansk Supermarked køber netbutikken Wupti.com og tager dermed et stort skridt ind i den digitale virkelighed.

Dansk Supermarked taget et digitalt strategisk træk med købet af netbutikken Wupti.com.

Wupti.com er drevet af selskabet 3C Retail, som er ejet af Niels Thorborg, og Dansk Supermarked har overtaget 100 procent af Wupti.com. 3C Retail står også bag L'easy og Inspiration.

Dansk Supermarkeds administrerende direktør, Per Bank, har tidligere givet udtryk for sin ambition om at blive førende inden for e-commerce, og med Wupti.com tager Danmarks største detailhandelsvirksomhed endnu et skridt i den digitale retning.

»Med de synergier, der er mellem Wupti.com og vores eksisterende onlinebutikker, herunder Bilka.dk, har vi potentialet til at udvikle begge dele markant de kommende år,« siger Per Bank i en meddelelse fra Dansk Supermarked.

Wupti.com fortsætter sit brand.

»Som dansk virksomhed er vi i Dansk Supermarked optaget af at være med til at opbygge den hjemlige e-handel. Købet af Wupti.com understreger vores ambition om at tilbageerobre noget af den omsætning, der i dag forsvinder ud af landet til udenlandske netbutikker,« siger Per Bank.

Wupti.com blev etableret i 2006 som en af de første rendyrkede netbutikker i Danmark. Milliardæren Niels Thorborg siger i en pressemeddelelse, at forhandlingsforløbet med Dansk Supermarked har været »kort og intenst«.

»Vi er meget stolte over at have været med til at udvikle en af dansk e-handels stærkeste platforme, og vi ser Dansk Supermarked som den helt rette ejer for wupti.com at videreudvikle sig hos,« siger Niels Thorborg.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen